Zamówiłem niedawno nową kartę graficzną, dzisiaj ją dostałem i postanowiłem zrobić jakieś amatorskie testy porównujące mojego nowego GTX 660 Ti z nieco starszym GTX 285. Jak już wspomniałem testy profesjonalne nie są :P Wykonałem je przy okazji.
Zotac GTX 285 |
(Kliknij aby powiększyć) |
Gigabyte GTX 660 TI OC |
(Kliknij aby powiększyć) |
Test przeprowadzony za pomocą benchmarka 3D Mark Vantage Advanced, który był dołączony do GTX'a 285. Widać dwukrotny wzrost wydajności. Testy wykonane był w wersji 1.1.0 bechmarka, pod wersją 1.0.1 niektóre wyniki były "lekko" poza skalą, co można zauważyć na poniżej.
Oczywiście trzeba patrzeć na te wyniki przez pryzmat reszty sprzętu "platformy testowej", wymieniłem tlyko kartę graficzną, procesora niestety nie, i to on tutaj jest kolejnym kandydatem do wymiany jako, że to właśnie procesor (AMD Phenom II x4 955 @3,6GHz) nie pozwala rozwinąć karcie skrzydeł. Z lepszym prockiem karta mogłą by osiągnąć nawet 29000 GPU score. No i prawdopodobnie do całego "bottleneck'u" dochodzi jeszcze płyta główna, której slot PCI-Express jest w wersji 2.0, a nie w wymaganej przez kartę w specyfikacji 3.0.
Dodałem dzisiaj emotikonki, za pomocą których gracze w mniejszym lub większym stopniu mogą się porozumieć. Emotikon używać można na trzy sposoby, pierwszy to klawisze od 0 do 9, kolejny to klawisz [ E ] odpowiadający za pokazywanie kierunku, w którym się poruszamy, więc jeśli stoimy w miejscu nic się nie dzieje. I ostatni najfajniejszy ze sposobów i przy okazji zgapiony z gry King Arthur's Gold (polecam, bardzo fajna gierka stworzona przez autora gry Soldat) - pie menu, czyli menu którego używa się poprzez otworzenie menu klawiszem [ Q ], a następnie wybranie opcji kursorem poprzez najechanie na nią i kliknięcie lub puszczenie klawisza [ Q ].
Jak już wspomniałem pomysł na pie menu zaczerpnąłem z KAG'a i właściwy system emotikon też, jednak emotikon nie chciałem na żywca wyciągać z gry więc szukałem po sieci jakichś ładnych obrazków - nie znalazłem niczego co było by tak przyjazne jak ikonki z KAG'a więc namalowałęm własne, mam nadzieje, że nie jest najgorzej : ).
aGame jest shoterem 2D, w którym rozgrywka prowadzona jest w trybie team deathmatch. W grze dostępny jest wybór z pośród 3 drużyn i to od ich wyboru zależy czy rozgrywka będzie prowadzona w trybie DM czy TDM. Urozmaiceniem rozgrywki jest ukrywanie obiektów, które znajdują się poza polem widzenia gracza. Do dyspozycji graczy dostępne są 3 drużyny i 5 rodzajów broni podzielonych na 2 klasy postaci.
Gra jest bardziej projektem zrobionym z ciekawości i z myśli "Czy uda mi sie stworzyć grę?" niż czymś co ma zostać upublicznione szerszemu gronu.
W dalszej części strony znajdują się filmiki z kolejnych wersji gry.